“Devlet her zaman sanatın arkasında durmalı”

tarafından
1 month önce

Polimeks Holding Yönetim Kurulu Başkanı ve OMM Kurucusu Erol Tabanca Bloomberg HT’de Arzu Maliki’nin konuğu oldu. Tabanca’nın öne çıkan ifadeleri şunlar oldu:

Ben eşim Rana ile birlikte bu Müze’yi kurma düşüncesindeyken bu kadar genişlemiş ve gelişmiş bir duruma geleceğini açıkçası tahmin etmiyorduk. Tabi bu bizim için hem gurur verici hem onur duyduğumuz bir konu oldu. Müzemiz 5.yılına girdi ve bu 5 yıl içinde 10 sergi yapıldı, yaklaşık 350 sanat eseri ve 1 milyona yakında izleyici yani şu anda 900 binlerde yıl sonuna kadar da 1 milyon kişi Müzemizi gezmiş olacak. Yaklaşık 35 bin kişiye de sanat eğitimi ile ilgili dokunmuş olduk bu süre içinde dolayısıyla bu gurur verici bir şey. Müze’nin Eskişehir’de olması, genç sanatçılara önem veriyoruz ve onların gelecekte iyi sanatçı olmaları için destekler veriyoruz. Kendi içinde zorlukları olmasına rağmen Müze’nin oluşmasında yarattığı artı değer bunların hepsinin üstesinden geliyor. Müze aynı zamanda Art News tarafından yüzyılın en önemli 25 müzesinden biri seçildi. Hem uluslararası hem de Türkiye’de önemli ödüllere sahip oldu. Bu kollektif bir çalışmaydı hem kızım İdil Tabanca’nın hem direktörümüzün hem de diğer çalışan arkadaşların başarısı diye görüyoruz.

Sürdürülebilirlik Çalışmaları

Biz bir kere bütün Polimeks bünyesinde sürdürülebilirlik konusunu çok hassas bir konu olarak görüyoruz ve önemsiyoruz. Yatırımlarımızda hem de sosyal sorumluluk projelerimizde birinci konu bu geliyor. Odunpazarı Modern Müze’nin projesi hazırlanırken de bu kriterle başladık ve mimarımız da bunları önemseyen bir mimardı. Müze’nin bir parçası da olan OMM Inn konaklama tesisimizde de sürdürülebilirliğin gerekliliği olan her türlü tedbir alınıyor özellikle atıkların değerlendirilmesi, su tasarrufu ve vegan restoranımızla daha çok çevreci daha çok doğaya saygı gösteren bir politikamız var. Bunu bütün Holding bünyesinde de arkadaşlarımızla paylaşıyoruz. Rusya’da da bir otelimiz var bu konuda da çok öncü bir otel haline geldi, şimdi yaptıkları çalışmalar Rusya’daki diğer oteller için de örnek gösteriliyor. Bizim otele gelip seminer alıyorlar.

Gelecek Dönem Hedefleri

Bu son sergimiz ismi de “Ehli Keyf” özellikle resim, heykel yerleştirme ve mobilya alanında sanatçıların çalışmalarını sergiliyor. Türkiye’de de bu ölçekte yapılmış ilk sergi. Bu serginin uluslararası alanda da bir görücüye çıkmasını çok önemsiyoruz. Eskişehir’deki sergimizin süresi bittikten sonra Amsterdam’da sergilenmeye başlayacak. Akabinde de Avrupa’nın diğer önemli şehirlerinde de sergilemek için irtibatlarımızı sürdürüyoruz. Dolayısıyla Türkiye Eskişehir orijinli bir sergi yurtdışında da seyirciyle buluşacak.

Türkiye’de Sanatın ve Eğitiminin Gelişmesi

Tabi bu konuda topyekün çalışmak gerekiyor. Hem Devlet’e hem de Özel Sektöre burada görev düşüyor. Bir kere koleksiyon sahibi herkesin bu koleksiyonunu toplumuyla paylaşması için çaba göstermesi lazım. Evlere ve ofislere sığmış bir koleksiyonun kimseye faydası yok sadece kişisel tatmin duygusunu karşılar diye düşünüyorum.

Benim de bir düşüncem vardı, Büyükada bence Ülkemizin ve İstanbul’un tarihi dokusuyla bozulmamış nadir yerlerinden biri. Burada çok da kullanılmayan tarihi çok da bina var. Benim hayalim koleksiyonerlerin bu binaları kiralayarak veya alarak buralarda eserleri sergilemeleri. Şu anda Büyükada’ya gittiğinizde bir sürü küçük müzeyi gezme şansınız olsa Belediyemizin ve Devletimizin özel bir sergileme alanı yaratması halinde uluslararası bir yer olabilir. Böyle bir proje ara ara arkadaşlarla konuşuyoruz inşallah gerçekleşir.

Eser Fiyatlarındaki Artışlar

Tabiki Ülkemizdeki ekonomik durumla paralel olarak aslında her şey fiyatlanıyor. Burada hem sanatçıların hem de galerilerin yaklaşımı önemli. Sanatçının kendine biçtiği bir değer var buna saygı duymak gerekiyor. Ama alıcının da o sanata biçtiği bir değer var ona da saygı duymak gerekiyor. Bu karşılıklı balans oluşursa bir alışveriş oluyor. Eğer herhangi bir Fuar sonrasında memnuniyetsizlik varsa o balansın oluşmadığını gösteriyor. Bir şeylerin ederi mutlaka olmalı çünkü bir emek ama alıcıların hevesiyle de karşılıklı. Biz son zamanlarda genç sanatçılara destek olmak istediğimiz için onlardan eser almak istiyoruz. Genç sanatçılardan çok eser aldık.

Türkiye’de Sanat Fuarlarında Eksiklikler ve Sektörün Gelişimi

Bu sanat Fuarları insanların iki üç gün sosyalleştiği yerler olmamalı. Muhakkak o fuar ve galeriler hakkında bilgi sahibi olmalı. Kültür Bakanlığı aslında çok büyük atak yaptı bu Kültür Yolu Projesiyle, Haydarpaşa Kompleksinin sanata açılması yani Haydarpaşa İstasyonu bütün kompleksi sanata açılacak burada Bakanlığı gerçekten tebrik etmek lazım. Özel Sektörde bunları değerlendirmeyi bilmeli çünkü tarihi doku içinde bir sanat alanı oluşuyor. Devlet her zaman sanatın arkasında durmalı ne zamandan eğitim başlayarak. Yani ilkokuldaki sanat eğitiminden başlayarak bence Devletin ana vazifelerinden biri olmalı bu.

Online Satışlar

Ben online eser alımı yapmıyorum. Tabi online satış yapan galerilerin maliyetlerinin çok düşük olması sebebiyle avantajlı oluyor diye düşünüyorum. Eskiden müzayedeler olurdu orada giderleriniz olurdu ama online’da bunların hiçbiri yok. Ama internette ne kadar alınan eserle alan arasında sağlıklı bir ilişki kuruluyor o biraz şüpheli. Çünkü siz o sanat eseriyle fiziki bağı kuracaksınız ki alacaksınız sağdan soldan yakından uzaktan o esere bakmanız gerekiyor. Sektöre ticari açıdan bakan insanların bu tarafı geliştireceğini düşünüyorum.

Don't Miss

Dışişleri: AB’nin siyasi kriterler ve iç siyasi dinamikler konusundaki haksız değerlendirmelerini reddediyoruz

Dışişleri: AB'nin siyasi kriterler ve iç siyasi dinamikler konusundaki haksız değerlendirmelerini reddediyoruz

“Uluslararası doğrudan yatırımlarla cari açığın yüzde 40’ını finanse ediyoruz”

Cumhurbaşkanlığı Yatırım Ofisi Başkanı Burak Dağlıoğlu, 2003 yılından bugüne kadarki dönemde, uluslararası