Sony Group Corp., müzik alanındaki satışları ve PlayStation oyunlarındaki satışlarında devam eden yukarı yönlü ivmenin ardından satışı geliri beklentisini yukarı çekti.
Tokyo merkezli şirket, Mart ayının başında sona erecek mali yıl için 12,71 trilyon yen net satış geliri beklediğini söyledi. Bu rakam şirketin bir önceki tahmini olan 11,26 trilyon yenden 1,45 trilyon yen daha yüksek. Sony’nin Eylül çeyreği için faaliyet kârı, yüzde 73 artarak 455,08 milyar yene ulaştı ve analistlerin 335,3 milyar yenlik tahminlerinin ortalamasını geçti.
Sony, PlayStation iş segmentine olan bağımlılığını azaltmak için çalışıyor. Ancak oyun segmenti, hem donanım hem de yazılım satışlarında beklentileri aştı ve beklenenden daha iyi 3,8 milyon PlayStation 5 birimi satışı gerçekleştirdi.i
Sony’nin Astro Bot ve Game Science Interactive Technology Co.’nun Black Myth: Wukong gibi hit oyunları, büyük bütçeli canlı servis oyunu Concord gibi başarısızlıkları telafi ederek şirketin kazançlarını artırdı.
“Müzik sektöründe büyüme beklenebilir”
Bloomberg Intelligence’dan Masahiro Wakasugi, “Wukong gibi hit şarkılar geldi. Oyun sektörü, Kuzey Amerika’daki görüntü sensörü talebindeki düşüşü telafi ederken, müzik sektöründe büyümenin sürmesi beklenebilir ” ifadelerini kullandı.
Dünyanın en büyük müzik hakları sahiplerinden ve yayıncılarından biri olan Sony, Spotify gibi yayın hizmetlerinin popülaritesinden faydalandı. Spotify Technology SA’nın ABD’de işlem gören hisseleri, sürdürülebilir büyümeye yönelik iyimserlikle bu yıl iki katından fazla arttı. Sony’nin müzik grubu ayrıca akıllı telefon oyunlarından ve anime yayıncılığından bazılarını barındırıyor ve her ikisi de Japonya dışında popülerlikte artış görüyor.
Eğlence grubu bu hafta, yıl sonu alışveriş sezonunda rakip platformlara geçişleri önlemeyi amaçlayan şirketin amiral gemisi oyun konsolunun yüksek fiyatlı, yüksek performanslı bir versiyonu olan PlayStation 5 Pro’yu piyasaya sürdü. Sony, gelecek yıl Capcom Co.’nun Monster Hunter Wilds ve Rockstar Games Inc.’in Grand Theft Auto VI gibi gişe rekorları kıran oyunları yayınlamayı planlıyor. Ancak şirketin konsollardan elde ettiği kârlılık, portföyünün daha büyük bir kısmının rakip oyun makinelerinde, PC’lerde ve akıllı telefonlarda oynanabilir hale gelmesiyle azalıyor.